Τα σχολεία μας (1ο Δημ. Σχ. Χολαργού και 12ο Δημ. Σχ. Ζωγράφου), μέσα από μια ηλεκτρονική συνεργασία, σκεφτήκαμε να ξεπεράσουμε το εμπόδιο που βάζουν οι Νέες Τεχνολογίες (τη φυσική επικοινωνία!!!) και προχωρήσαμε σε μια συνεργασία “παλαιού τύπου” αλλά ουσιαστικού περιεχομένου.
Α. Το 1ο Χολαργού δημοσιεύει στο ιστολόγιό του τον Οκτώβριο του 2012, μια εργασία που έκαναν οι μαθητές της Β τάξης χρησιμοποιώντας “άχρηστα”υλικά. Το 12ο Ζωγράφου διαβάζει την ανάρτηση κι έρχεται σε επικοινωνία με το 1ο Χολαργού σχετικά με την “τεχνογνωσία” και τα υλικά. Ως εδώ οι Νέες Τεχνολογίες τα πάνε περίφημα…..
Β. Πραγματοποιείται συνάντηση του Δ/ντή του 1ου Χολαργού με τη Δασκάλα της Β του 12ου Ζωγράφου όπου και δίνονται τα σχετικά υλικά για την επανάληψη της εργασίας από τους μαθητές του 12ου Ζωγράφου. Έτσι λοιπόν αφού το 12ο Ζωγράφου έχει τα υλικά, προχωράει στη δημιουργία των κασετινών από τα “άχρηστα” υλικά και κάνει και τη σχετική δημοσίευση. Η Β΄τάξη του 12ου Ζωγράφου στέλνει ως ευχαριστήριο στο 1ο Χολαργού ένα γράμμα και ένα έργο των μαθητών πάνω στο γνωστό (σε μας) τεντόπανο.
Γ. Γίνεται επικοινωνία ξανά μεταξύ των Δ/ντών των δύο σχολείων με σκοπό μια συνάντηση. Όχι μια συνάντηση του τύπου “ήρθαμε”, αλλά μια ουσιαστικού περιεχομένου συνάντηση(όπως προαναφέρθηκε) . Κοινές δραστηριότητες, καινοτόμες, δημιουργικές. Από αυτές που όταν θα τις ανακαλούν οι μαθητές θα λένε με χαμόγελο…”ήταν διαφορετικό, ήταν ωραίο, περάσαμε πολύ όμορφα”….
Εδώ δε χρειάζονται οι νέες τεχνολογίες. Όμως χρειαζόταν η ιδέα που θα κάνει τη συνάντηση διαφορετική. Ο στόχος είναι να έχουν οι μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί μια διαφορετική εμπειρία που θα βασίζεται στα στοιχεία που τους ενώνουν και τους έφεραν σε επικοινωνία. Επειδή στα δύο σχολεία υπάρχουν άνθρωποι που δεν ψάχνουν, αλλά βρίσκουν…. βρέθηκε και η ιδέα.
Όμως ακόμα κι αυτή η ιδέα ήθελε τις προδιαγραφές της…έπρεπε λοιπόν:
Δ. Δεν έχει σημασία πόσο χρόνο μας πήρε να το ολοκληρώσουμε. Σημασία έχει ότι το πετύχαμε στο μέγιστο βαθμό.
- να είναι διαθεματική,
- να συνδέεται με τη σχολική καθημερινότητα,
- οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν πώς από το “τίποτα” γίνεται “κάτι”, φτάνει να το δουν πιο προσεκτικά και με δημιουργικό μάτι,
- να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να γνωριστούν μεταξύ τους και να συνεργαστούν στο πλαίσιο της ομάδας ,
- να προάγει την άμιλλα,
- να είναι τέτοιας διάρκειας ώστε οι μαθητές να σχολάσουν και στα δύο σχολεία στην ώρα τους! (Το πρόβλημα ήταν στο 12ο Ζωγράφου, που είχε και τη μετακίνηση).
Τι προέβλεπε λοιπόν το σχέδιο:
- Στο μάθημα της Γλώσσας της Β τάξης και συγκεκριμένα στην ενότητα “Αλληλογραφώ” οι μαθητές θα είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν μεταξύ τους με τον παραδοσιακό τρόπο (σύνταξη επιστολής) ,αλλά και με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών ( αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).
- Σε αυτό το χρονικό σημείο έγινε και η πρόσκληση από τους μαθητές της Β τάξης, του 1ου Χολαργού προς τους μαθητές του 12ου Ζωγράφου οι οποίοι την αποδέχτηκαν με μεγάλη τους χαρά .Άρχισαν οι ετοιμασίες της φιλοξενίας από το 1ο Χολαργού καθώς και η κατασκευή αναμνηστικών δώρων από τους μαθητές και των δυο σχολείων με σκοπό την ανταλλαγή τους, την ημέρα της συνάντησης .
- Παράλληλα οι Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής των δύο σχολείων ήρθαν σε επικοινωνία, ώστε να καθοριστεί το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων που θα μπορούσαν να γίνουν στην αυλή , υπολογίζοντας τον συγκεκριμένο αριθμό των μαθητών (δεν ήταν και λίγοι ), αλλά και το χρονικό όριο που υπήρχε. Τα παιχνίδια που επιλέχτηκαν θα παίζονταν σε μεικτές ομάδες, καλύπτοντας τους στόχους που είχαν από πριν οριστεί. (πέρα από ανταγωνισμό , με στόχο την γνωριμία , αλλά και την εφαρμογή της περιβαλλοντικής – οικολογικής δυνατότητας κατασκευής χρήσιμων υλικών από “άχρηστα” υλικά.
- Η ημέρα συνάντησης ορίστηκε στις 9 Απριλίου και οι προεργασίες και από τις δυο πλευρές άρχισαν.
Οι συντελεστές αυτής της συνάντησης….
- Γαμβρινός Γιώργος Δ/ντής του 1ου Δημ.Σχ. Χολαργού,
- Γιώτη Λαμπρίνα, Δ/ντρια του 12ου Δημ. Σχ. Ζωγράφου
- Καραγιωργάκη Ειρήνη, Εκπαιδευτικός της Β τάξης στο 12ο Ζωγράφου
- Παπαγεωργίου Βίβιαν, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής στο 1ο Χολαργού
- Κονδύλης Κοσμάς, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής στο 12ο Ζωγράφου
- Σκιούρη Ελένη, Εκπαιδευτικός Β1 τάξης στο 1ο Χολαργού
- Τσαγκάρη Ευτυχία, Εκπαιδευτικός Β2 τάξης στο 1ο Χολαργού
- και 70 μαθητές και μαθήτριες τριών τμημάτων της Β τάξης,
που με την ενθουσιώδη συμμετοχή τους ολοκλήρωσαν το όλο εγχείρημα, κάνοντάς το πραγματικότητα.
Στη συνάντηση προσκλήθηκε και παραβρέθηκε ο Σχολικός Σύμβουλος της 23ης Περιφέρειας Π.Ε. Αθήνας κ. Ζυμπίδης Δημήτρης .