Προτεινόμενες τάξεις: Γ΄Ε΄ΣΤ΄
Χρονοδιάγραμμα: Οκτώβριος 2012– Μάιος 2013
Τόπος: Σχολική αίθουσα, αίθουσα υπολογιστών, επισκέψεις σε μουσεία
Προσέγγιση: Διαθεματική
Μεθοδολογία: Συνεργατική Διερεύνηση
Γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία – Μυθολογία, Εικαστικά, Λογοτεχνία, Γεωγραφία, Μαθηματικά, Γλώσσα
Στόχοι:
Α) Γνωστικοί:
Β) Κοινωνικοί:
Γ) Εκπαιδευτικοί:
Θα χρειαστούμε:
Θα φτιάξουμε όλοι μαζί το δικό μας Βιβλίο Ιστορίας, όπως εμείς το φανταζόμαστε και μας αρέσει και που ΔΕ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ!!!!!!!!!!!!
Μερικά δείγματα…
και για το ιστορικό του project…
Θυμάστε;
Σε παλαιότερη ανάρτηση είχε αναφερθεί κάτι που έμεινε “μετέωρο” και αναπάντητο.
Πιο συγκεκριμένα είχε γραφτεί…
……Έτσι “κόπηκαν”, μέχρι σήμερα, 150 σελίδες διάστασης 25χ45 για λόγους που ακόμα δεν θα αναφερθούν. (Έτσι κι αλλιώς χρειαζόμαστε 300+)……
Το πού καταλήξαμε το διαβάσατε παραπάνω….
Ο Δ/ντής του Σχολείου
Γιώργος Γαμβρινός
Χρονοδιάγραμμα: Οκτώβριος 2012– Μάιος 2013
Τόπος: Σχολική αίθουσα, αίθουσα υπολογιστών, επισκέψεις σε μουσεία
Προσέγγιση: Διαθεματική
Μεθοδολογία: Συνεργατική Διερεύνηση
Γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία – Μυθολογία, Εικαστικά, Λογοτεχνία, Γεωγραφία, Μαθηματικά, Γλώσσα
Στόχοι:
Α) Γνωστικοί:
- Να αποκτήσουν τα παιδιά ιστορικές γνώσεις
- Να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις Γεωγραφίας
- Να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους στα μαθηματικά για να κάνουν κάποιες μετρήσεις
- Να αποκτήσουν εικαστική παιδεία
Β) Κοινωνικοί:
- Να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας
- Να κατανοήσουν τη σημασία της ιστορίας για τη ζωή τους και για την εξέλιξη της ανθρωπότητας
Γ) Εκπαιδευτικοί:
- Να μάθουν οι μαθητές μας να αναλύουν πληροφορίες και να τις ανασυνθέτουν με το δικό τους τρόπο
- Να είναι σε θέση να απομονώσουν τα βασικά στοιχεία ενός ιστορικού κειμένου και να το αποδώσουν με δημιουργικό τρόπο (ζωγραφική, εννοιολογικούς πίνακες κ.λ.π.)
- Να επιλέγουν λέξεις κλειδιά, να φτιάχνουν πλαγιότιτλους (χρήσιμη γνώση για τη σύνθεση περίληψης –γλωσσική δεξιότητα)
- Να εξοικειωθούν με ειδικό λεξιλόγιο και να το χρησιμοποιήσουν δημιουργικά
Θα χρειαστούμε:
- Τεντόπανα
- Χρώματα για ζωγραφική (τέμπερες, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, ακουαρέλες…)
- Τις γνώσεις μας
- …και πολλή φαντασία…
Θα φτιάξουμε όλοι μαζί το δικό μας Βιβλίο Ιστορίας, όπως εμείς το φανταζόμαστε και μας αρέσει και που ΔΕ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ!!!!!!!!!!!!
Μερικά δείγματα…
και για το ιστορικό του project…
Θυμάστε;
Σε παλαιότερη ανάρτηση είχε αναφερθεί κάτι που έμεινε “μετέωρο” και αναπάντητο.
Πιο συγκεκριμένα είχε γραφτεί…
……Έτσι “κόπηκαν”, μέχρι σήμερα, 150 σελίδες διάστασης 25χ45 για λόγους που ακόμα δεν θα αναφερθούν. (Έτσι κι αλλιώς χρειαζόμαστε 300+)……
Το πού καταλήξαμε το διαβάσατε παραπάνω….
Ο σχεδιασμός ξεκίνησε με συγκέντρωση και ανταλλαγή απόψεων, το Σεπτέμβριο, σχετικά με την αξιοποίηση της αντοχής στο χρόνο, των τεντόπανων: Τα τμήματα Γ1, Γ2, Ε1, Ε2, Στ1, Στ2, σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουν τις “ανθεκτικές” σελίδες για να ζωγραφίσουν οι μαθητές. Τι θα ζωγραφίσουν όμως; Γιατί θα το ζωγραφίσουν; Τι στοχεύουμε εμείς ως ειδικοί;
Τέθηκαν οι προδιαγραφές, επικεντρωθήκαμε στο στόχο με την προϋπόθεση να εφαρμοστεί διαθεματικά για να αυξήσουμε το τελικό μαθησιακό αποτέλεσμα.
Αυτά το Σεπτέμβριο. Δύσκολος μήνας για τα σχολεία αυτός. Και κάθε συζήτηση έχει απόψεις, προτάσεις αντιρρήσεις, τροποποιήσεις, συμβιβασμούς, βελτιώσεις… Αλλά μια συζήτηση γίνεται παραγωγική μόνο όταν η θεωρία κάποια στιγμή δώσει τη θέση της στην πράξη. Αλλιώς είναι φιλολογία ή πολιτική…Εμείς ξεκινήσαμε να δίνουμε χώρο στην πράξη…
Ο Δ/ντής του Σχολείου
Γιώργος Γαμβρινός