Με αφορμή την Καθαρή Δευτέρα και το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού που χρονολογείται από το 200 π.Χ. στην Κίνα συζητήσαμε για τη χρήση αυτού του παιδικού παιχνιδιού ως επιστημονικό όργανο στο πέρασμα των χρόνων. Έτσι, συνδυάσαμε το χαρταετό με το μάθημα της φυσικής και συγκεκριμένα με το θερμόμετρο. Πώς; Αυτό έγινε, όταν το 1749 ο Wilson ανύψωσε θερμόμετρα με τη βοήθεια χαρταετών για να καταγράψει θερμοκρασίες σε ύψος 3000 ποδιών από τη γη.
Αργότερα χρησιμοποιήθηκε ο χαρταετός ως πείραμα για να αποδειχθεί ότι οι αστραπές είναι στατικός ηλεκτρισμός από τον Φραγκλίνο, το 1752. Χαρταετούς χρησιμοποίησε και ο Archibald, το 1833 για να ανυψώσει ανεμόμετρα προκειμένου να καταγράψει τις ταχύτητες των ανέμων. Από τότε πάρα πολύ χαρταετοί έχουν χρησιμοποιηθεί για να ανυψωθούν μετεωρολογικά όργανα προκειμένου να γίνουν οι προγνώσεις του καιρού.
Χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν και για αεροφωτογραφίες ήδη από το 1887 από τον Archibald. Τα τελευταία χρόνια είναι ευρέως γνωστοί οι αθλητικοί χαρταετοί με δύο κορδόνια που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 100 χμ. την ώρα και εκείνοι με τέσσερα κορδόνια που έχουν τη δυνατότητα να πλοηγηθούν στον αέρα και προς τις τέσσερις κατευθύνσεις.
Εμείς, κατασκευάσαμε απλούς, φτηνούς χαρταετούς με βασικό υλικό ένα λευκό χαρτί και με απεικονίσεις πρόσωπα. Έτσι, σε πρώτη φάση προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε την κατασκευή του χαρταετού με την συναισθηματική αγωγή, όπου τα παιδιά μέσα από τα πρόσωπα των χαρταετών εκφράζουν τα συναισθήματά τους (χαρά, ευτυχία, κ.α.) για τις απόκριες. Σε δεύτερη φάση σε συνδυασμό με το μάθημα τις γλώσσας κατασκευάσαμε εκπαιδευτικούς χαρταετούς που αναπαριστούν λέξεις με πρώτο συνθετικό γη-, γεω-, γαιο-,και δεύτερο συνθετικό –γείο ( γήπεδο, γεωργός, γαιοκτήμονας, υπόγειος). Τα αποτελέσματα αυτής της δουλειάς φαίνονται στις φωτογραφίες.