Στο πλαίσιο της συνεχούς αναζήτησης τρόπων, υλικών, μεθόδων και γενικά κάθε είδους βοηθήματος που θα έκανε αποτελεσματικότερη τη δουλειά μας, ανακαλύψαμε κάτι νέο.
Τα γλωσσοπίεστρα!!!
Αυτά είναι τα ξυλάκια που χρησιμοποιούν οι γιατροί για να ελέγξουν τις αμυγδαλές των ανθρώπων!!! ...Το κλασικό...κάνε Α!
Αυτά τα γλωσσοπίεστρα είναι κάτι σαν "φθηνά lego". Χρειάστηκαν 10 γλωσσοπίεστρα, λίγο σύρμα από κρεμάστρα! δύο cd, δύο βίδες και κόλλα. Το κόστος των 100 γλωσσοπίεστρων είναι 3 ευρώ... Με δεδομένα τα μικροεργαλεία, το κόστος της κατασκευής... μηδαμινό...
Εμείς λοιπόν δεν ελέγξαμε αμυγδαλές. Ελέγξαμε όμως τις δυνατότητες που μας παρέχουν αυτά τα ξυλάκια. Και βρήκαμε ότι μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε:
Μαθηματικά (έχει κι αυτό 3Α!)
και ...Χειροτεχνία (άλλο ένα Α!)
Πάμε από την αρχή....
"Τρέχει" ένα project (στα ελληνικά πρότζεκτ), στο σχολείο μας, που εμπλέκει της δύο τελευταίες τάξεις (Ε&Στ), σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας. Ό,τι πρέπει για το ποδήλατο δηλαδή.
Δεν θα ήταν λοιπόν άσχημη ιδέα να κατασκευάσουμε ποδήλατα. Αλλά πώς;
Και φυσικά για εμάς τους εκπαιδευτικούς δεν είναι τόσο το αποτέλεσμα (όχι πως δεν το απολαμβάνουμε κι αυτό), αλλά η διαδικασία. Η εμπλοκή των μαθητών μας. Η λειτουργική εμπλοκή, αυτή που αφήνει τους μαθητές με ένα "Α" θαυμασμού, όταν συνειδητοποιήσουν πόσο συνδέεται η καθημερινότητα με το σχολείο και το σχολείο με την καθημερινότητα. Τι θέλουμε λοιπόν για να κάνουν οι μαθητές μας "Α!". Το ειδικό εργαλείο που κάνουν όλοι "Α!".
Πάμε στις φωτογραφίες, Ας μιλήσουν τα έργα.
Ξέρετε πάντα πριν περάσει κάτι στη σχολική αίθουσα,......... πρώτα περνάει από το σπίτι κάποιου εκπαιδευτικού...
Πάμε στις φωτογραφίες, Ας μιλήσουν τα έργα.
Ξέρετε πάντα πριν περάσει κάτι στη σχολική αίθουσα,......... πρώτα περνάει από το σπίτι κάποιου εκπαιδευτικού...
τα υλικά… η διαδικασία και |
το
αποτέλεσμα
Ωραία η δοκιμή πέτυχε. Τώρα πρέπει να βάλουμε κάποιον μαθητή να κάνει ποδήλατο έτσι ώστε να τους δημιουργήσουμε ένα ακόμα κίνητρο να το φτιάξουν κι αυτοί!
Θα αναρωτηθείτε...να κάνει ποδήλατο στα γλωσσοπίεστρα; Ναι, γιατί;
Ζητήσαμε λοιπόν από την Άννα, να κάνει πως κάνει ποδήλατο....χωρίς ποδήλατο...!!!!
Τη φωτογραφίσαμε.
Την τυπώσαμε.
Την πλαστικοποιήσαμε.
χωρίς ποδήλατο….
και….
η Άννα έκανε ποδήλατο…με ποδήλατο αυτή τη φορά!!!!!!
θα πρέπει να της άρεσε πολύ, γιατί πήρε το ποδήλατο και πήγε βόλτα!!!
την είδαν σε παράθυρα...
την είδαν να τρέχει δίπλα σε τοίχους...
ανέβηκε στο δέντρο....
μέχρι και στο Πολυτεχνείο έφτασε...
Στη συνέχεια η κατασκευή πέρασε στις τάξεις… ακολουθούν φωτογραφίες από το Ε2 κα το Στ2…
Τα τελικά αποτελέσματα…αναμένονται…