Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Στ τάξη - Η μανιταρόσουπα

  (δραστηριότητα στα πλαίσια της συνοχής της ομάδας και της επανασύνδεσης με τη σχολική πραγματικότητα)

Υλικά
25 γραμμάρια βούτυρο ή μαργαρίνη
225 γραμμάρια μανιτάρια, ψιλοκομμένα
2 ματσάκια σέλινο, ψιλοκομμένο
25 γραμμάρια αλεύρι
1 ματσάκι διάφορα χορταρικά
2 κούπες γάλα
2 φρέσκα κρεμμύδια ψιλοκομμένα
 2 μεγάλες κουταλιές ψιλοκομμένου μαϊντανού

Οδηγίες για το μαγείρεμα
Λιώνεις το βούτυρο στην κατσαρόλα, προσθέτεις τα μανιτάρια, τα κρεμμυδάκια και το σέλινο και τα αφήνεις να βράσουν για 5,5 λεπτά, ανακατεύοντας κάθε τόσο. Προσθέτεις το αλεύρι και το αφήνεις να ψηθεί με τα υπόλοιπα υλικά. Σταδιακά, προσθέτεις τα γάλα και τα χορταρικά, ενώ συνεχίζεις να ανακατεύεις. Ύστερα από 15 λεπτά  κατεβάζεις την κατσαρόλα από τη φωτιά και αφήνεις τη σούπα να κρυώσει λίγο. Στο τέλος προσθέτεις το μαϊντανό. Σερβίρεις σε βαθύ πιάτο.



Σας προτείνουμε τη συνταγή για το σπίτι παρόλο που δεν μαγειρέψαμε με κατσαρόλα στο σχολείο. Μαγειρέψαμε ωστόσο με το μυαλό μας και βγάλαμε χρήσιμα συμπεράσματα για το πώς μαθαίνουμε πιο αποτελεσματικά. Δείτε τα βήματα που ακολουθήσαμε:


1) Ξεκινώντας την άσκηση είπε η δασκάλα: "Χθες το απόγευμα άκουσα στο ραδιόφωνο μια καταπληκτική συνταγή και θέλω να σας την πω. Ακούστε προσεκτικά (διάβαζε τη συνταγή σε κανονική ρυθμό.
2) Τα παιδιά, σε μια λευκή σελίδα, προσπάθησαν να μεταφέρουν όσα από τα υλικά θυμούνταν και διαπίστωσαν ότι δυσκολεύονταν να θυμηθούν πολλά από αυτά.
3) Στη συνέχεια η δασκάλα έγραψε τα υλικά στον πίνακα και τους ζήτησε να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία.
4) Τα παιδιά θυμήθηκαν περισσότερα υλικά και διαπίστωσαν ότι η οπτική παρατήρηση τα βοήθησε περισσότερο από την ακουστική επικοινωνία.
5) Ύστερα ρωτήθηκαν τα παιδιά τι νομίζουν ότι θα γινόταν αν έκαναν τη συνταγή και απάντησαν ότι θα τη μάθαιναν καλύτερα, γιατί έχουν παρατηρήσει πως οι μαμάδες τους όταν εκτελούν μια συνταγή πολλές φορές, δεν χρειάζεται να συμβουλεύονται τις οδηγίες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΞΕΧΝΩ
ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΘΥΜΑΜΑΙ
ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ