Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Φ.Α. - ... Η Ιστορία του Basketball ...



Η καλαθοσφαίριση ή πιο συχνά μπάσκετ, είναι ένα ομαδικό άθλημα. Εμπνευστής και δημιουργός του ήταν ο Καναδός, καθηγητής φυσικής αγωγής στο Σπρίνγκφιλντ της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ, Τζέιμς Νάισμιθ. Ημερομηνία δημιουργίας - γέννησης του αθλήματος έχει καταγραφεί η 15/29 Δεκεμβρίου 1891.  
πηγή




-
Η αλήθεια είναι ότι έτσι έχουν τα πράγματα για την ιστορία του basketball. 

Εμείς όμως που είμαστε μερικές φορές λίγο περισσότερο φιλομαθείς, και μας αρέσουν τα κινητικά παιχνίδια, μάθαμε αλλιώς τα πράγματα από τον Καθηγητή Φυσικής Αγωγής του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου, κ. Κοσμά Κονδύλη.

Μας έδειξε ένα παιχνίδι, πως πραγματικά ξεκίνησε το basketball, με πολύ απλά υλικά, όσο ένα πορτοκάλι και δύο χάρτινα κασόνια.

Και έτσι ήταν στην πραγματικότητα το basketball μέσα στο μυαλό του James Naismith, αλλά αντί για χάρτινα τελάρα, είχε τοποθετήσει δύο ψάθινα καλάθια ή αλλιώς πανέρια, στην αρχή χαμηλά και μετά τα κάρφωσε ψηλά.

Αλλά αρκετά μιλήσαμε για όλα αυτά.... ας δούμε και το παιχνίδι.... 


Στόχος: εξάσκηση πάσας, υποδοχή, ρίψη, οπτική αντίληψη, ταχύτητα αντίδρασης, συγχρονισμός, ομαδικότητα, συνεργασία

Ηλικία: από 4 ετών, έως … 99 ετών (για πιο πάνω, απαιτείται βεβαίωση γιατρού)

Υλικά: 1 πορτοκάλι (μπάλα), 2 χαρτονένια τελάρα (καλάθια), χρωματιστές μπλούζες (σαλιάρες), γήπεδο basket ή οποιοσδήποτε χώρος χωρισμένος σε δύο τμήματα

Πως παίζεται: χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και δίνουμε να φορέσουν χρωματιστά μπλουζάκια αντίστοιχα, ώστε να διακρίνονται οι παίκτες κάθε ομάδας.

Αφήνουμε στη μέση του γηπέδου ένα πορτοκάλι.

Με το σχετικό παράγγελμα ξεκινάει το παιχνίδι, που είναι εξαιρετικά απλό. Οι παίκτες εναλλάσσουν πάσες μεταξύ τους με το πορτοκάλι μέχρι να καταλήξει το πορτοκάλι στο χάρτινο κασόνι. Εννοείται ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή ένας παίκτης από την αντίπαλη να «κλέψει» το πορτοκάλι και να ξεκινήσει μία νέα επίθεση. 


Όταν τα παιδιά εξοικειωθούν με το ένα πορτοκάλι, μπορούμε εύκολα να τοποθετήσουμε κι ένα 2ο, 3ο, ή και 4ο πορτοκάλι, ανάλογα με το μέγεθος των ομάδων, έτσι ώστε να αυξήσουμε το επίπεδο δυσκολίας.