1204, χρειαζόμασταν έναν χάρτη.
Έπρεπε να τον κατασκευάσουμε σε μεγάλη επιφάνεια και οι μαθητές μας να τον ¨εξοπλίσουν” με τρισδιάστατες κατασκευές που θα απεικόνιζαν σημαντικά κτίρια της Πόλης, τη γεωφυσική της εικόνα, και φυσικά τα τείχη της.
Για να γίνει αυτή η κατασκευή δεν έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε χαρτί για τους εξής λόγους:
α. Πόσα υλικά, κόλλες και αντικείμενα μπορεί να αντέξει το “χαρτί του μέτρου”;
β. Με δεδομένη την πολύωρη εργασία μαθητών πάνω στο χάρτη πόσα μικροσκισίματα του χαρτιού θα έπρεπε να αποφύγουμε; Θα φτάναμε στο σημείο να προσέχουμε το χαρτί και όχι τον τελικό στόχο.
γ. Θα μπορούσαμε όταν τελειώσει η δημιουργία του χάρτη να τον μετακινήσουμε ή να τον μεταφέρουμε αν χρειαστεί; Πόσο βάρος θα αντέξει το χαρτί!
Ωραίοι προβληματισμοί!…. Η λύση;
Τα γνωστά πια (στο σχολείο μας) τεντόπανα. Θέλουμε ένα μεγάλο πανί με αποτυπωμένο το χάρτη της Κωνσταντινούπολης και των περιχώρων της. Άντε και το βρήκαμε. Πώς θα ζωγραφιστεί το περίγραμμα με λεπτομέρεια επάνω στο πανί έτσι ώστε να μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως είναι ο χάρτης της Κωνσταντινούπολης;
Με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του ελληνικού αυτοσχεδιασμού φυσικά…
και εξηγούμε…..
1. Εύρεση του Μεσαιωνικού χάρτη της Πόλης στο διαδίκτυο
2. Κρέμασμα του πανιού στα ντουλάπια του γραφείου των εκπαιδευτικών.
και…
3. Προβολή του χάρτη στο μέγεθος που θέλουμε.
4. Αποτύπωση του περιγράμματος με μολύβι .
Ως εκπαιδευτικοί τελειώσαμε για την ώρα με αυτό. Οι μαθητές τώρα…..
και λοιπόν; Θα αναρωτηθείτε…Ωραία, φτιάχτηκε ο χάρτης, μπήκαν και τα απαραίτητα όπως τα σχεδιάσατε. Αυτό ήταν;
Όχι φυσικά!!!……….
εμείς ολοκληρώσαμε την ενότητα, δεν έχουμε να σχολιάσουμε κάτι άλλο…. σειρά σας τώρα