Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Φ.Α. – Μαξιλαράκια


Τα ”μαξιλαράκια” αποτελούν ένα χρήσιμο βοηθητικό υλικό στην φυσική αγωγή, ιδιαίτερα

στις μικρές τάξεις του Δημοτικού.
Είναι ελαφριά, εύκαμπτα, μαλακά και επομένως οι μικροί μαθητές μπορούν να τα χειριστούν πιο εύκολα χωρίς να τους δυσκολεύουν ή να τους φοβίζουν, όπως για παράδειγμα συμβαίνει συχνά με τις μπάλες.Είναι ιδανικά για την εκμάθηση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων, καθώς και την ανάπτυξη των αντιληπτικών και οπτικοκινητικών ικανοτήτων!

Αφού λοιπόν τα φτιάξαμε…..


τα χρησιμοποιήσαμε!
σε ασκήσεις με την Β’ τάξη!

Οι μαθητές “δουλεύουν” σε μικρές ομάδες (τετράδες).
Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί από μαθητές μεγαλύτερης τάξης με την μορφή σκυταλοδρομίας.

1η ασκηση:
Ρίψη-υποδοχή (με ένα μαξιλαράκι ανά τετράδα)
Στόχοι
Ανάπτυξη: χειριστικών δεξιοτήτων, οπτικής αντίληψης,ικανότητας αντίδρασης και συντονισμού χεριού -ματιού,συνεργασίας.



2η ασκηση:
Ρίψη-υποδοχή (με δύο μαξιλαράκια ανά τετράδα)
Στόχοι
Aνάπτυξη: χειριστικών δεξιοτήτων, οπτικής αντίληψης, ικανότητας αντίδρασης και συντονισμού χεριού-ματιού, συνεργασίας.



3η άσκηση:
Μετακίνηση βαδίζοντας τοποθετώντας το μαξιλαράκι στο κεφάλι!
Στόχοι
Aνάπτυξη: δεξιοτήτων σταθεροποίησης και μετακίνησης, ισορροπίας, συντονισμού, κιναισθητικής αντίληψης.



4η άσκηση:
Mετακίνηση με ύπτια στήριξη με τα γόνατα λυγισμένα (περπάτημα “τραπεζάκι”), τοποθετώντας το μαξιλαράκι στην κοιλιά!
Στόχοι
Ανάπτυξη: δεξιοτήτων σταθεροποίησης και μετακίνησης, ισορροπίας, συντονισμού, κιναισθητικής αντίληψης και δύναμης άνω και κάτω άκρων.


5η άσκηση:
Mετακίνηση με κουτσό “πιάνοντας” το μαξιλαράκι με το πόδι πίσω από το γόνατο!
Στόχοι
Ανάπτυξη: δεξιοτήτων σταθεροποίησης, μετακίνησης, ελέγχου και συντονισμού, αλτικής και κιναισθητικής ικανότητας.