Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Δ τάξη - Συνεργασία 2… και αποτέλεσμα…


Κλωστομόλυβα και σκρατσοπίνακας
Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν περίεργο.
Εκεί που είχαμε μπει σε ένα ρυθμό στο σχολείο μας, εκεί που είχαμε προεκτιμήσει τι καινούργιο θα εισάγουμε ως “σπαστήρι” της σχολικής ρουτίνας, όλα άλλαξαν. Το τι σημαίνει “άλλαξαν” το βιώνουμε όλοι και δε χρειάζεται να επεκταθώ.

Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν θα εφαρμόσουμε τις καλοκαιρινές ιδέες, αλλά πρέπει κι εμείς να προσαρμοστούμε στο νέο ρυθμό. Χρειαζόμαστε χρόνο.

Ποιες είναι όμως οι καλοκαιρινές ιδέες; Αυτό άλλωστε είναι το θέμα της ανάρτησης. Η εφαρμογή τους θα έρθει, …θέλει δε θέλει…

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την περιγραφή και θα ακολουθήσουν και οι αναλυτικές οδηγίες και σκέψεις.

geoboard
Η πρώτη σκέψη λοιπόν ήταν πως ό,τι και να δημιουργηθεί πρέπει να είναι προϊόν συνεργασίας. Είναι πολύ πιο εποικοδομητικό να υπάρχει κοινός στόχος σε ομάδα ανθρώπων. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε, να σεβόμαστε τον άλλο και τη διαφορετική άποψη, να κρίνουμε και να δουλεύουμε ομαδικά.

Έχοντας μια μικρή πείρα από την περσινή σχολική χρονιά που κάναμε κοινές δραστηριότητες με τη 
…αρχίσαμε τις συζητήσεις τον Ιούνιο, με τη Γ τάξη του 1ου Δημ. Σχ. Παπάγου. Γιατί επιλέξαμε το 1ο Παπάγου; Γιατί εκεί υπηρετεί συνάδελφος η οποία έχει υπηρετήσει στο 1ο Χολαργού κι έτσι δε χρειαζόταν να “συστηθούμε”. Έχουμε συνεργαστεί στη Μάχη του Μαραθώνα, και στη Ρόδα είναι και γυρίζει,.

Μετά από έρευνα, σκέψη και συζήτηση, οι ιδέες που έγιναν προτάσεις και υλοποιήθηκαν, ήταν οι εξής

κατασκευή:
  • Geoboard, για χρήση τους στα Μαθηματικά. (αυτή είναι η κύρια χρήση, αλλά υπάρχουν πολλές δευτερεύουσες)
  • Κλωστομόλυβα και σκρατσοπίνακες, για γενική χρήση και δημιουργική διασκέδαση. (σαφώς και δεν έχει όριο η χρήση του, αλλά κάτι πρέπει να γράψω)
Ακούγονται παράξενα, αλλά διαβάζοντας τις σχετικές αναρτήσεις, εξηγούνται όλα.

Έτσι λοιπόν το καλοκαίρι μετά τις συζητήσεις έγιναν και οι πρώτες ανιχνεύσεις στην αναζήτηση των υλικών. Κάποια υπήρχαν, κάποια βρέθηκαν και κάποια μας χαρίστηκαν (ναι, γίνεται ακόμα και σήμερα αυτό). Το κόστος των κατασκευών έφτασε τα 45 ευρώ για ό,τι φτιάχτηκε. Δεν χρησιμοποιήθηκαν χρήματα των σχολείων, ακόμα κι εκεί υπήρχε συνεργασία. Δεν έχει καμιά σημασία ποιος έκανε τι και ποιος πλήρωσε πόσα. Σημασία έχει ότι ο στόχος επιτεύχθηκε. Και αφού επιτεύχθηκε μας πρόσθεσε δύναμη στο να πάμε και σε επόμενο…. δεν σταματάμε.

Αρχίζουμε λοιπόν… σε πείσμα των καιρών….

Γαμβρινός Γιώργος, 1ο Χολαργού, Σακαρέλη Μαρία, 1ο Χολαργού, Ψιλού Νικολέτα, 1ο Παπάγου