Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Η ιστορία μέσα από τα μάτια των παιδιών……Οι λόγοι που δεν αναφέρθηκαν…(τότε)

… Η ιστορία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012, με τη δημοσίευση που αναφερόταν σε
κομμάτια από τεντόπανα… στην ανάρτηση τότε γράφαμε…

“...Μαζί με αυτά υπήρχε και διπλωμένο το μεγάλο κομμάτι από τον κ. Βαγγέλη. Έπρεπε λοιπόν να κοπούν κάποια από αυτά σε συγκεκριμένες διαστάσεις. Επειδή δεν ήταν όλα τα πανιά ίδια χρειάστηκε, και μια επίστρωση από μείγμα ατλακόλ και νερού έτσι ώστε να μην ξεφτίζουν. Έτσι “κόπηκαν”, μέχρι σήμερα, 150 σελίδες διάστασης 25χ45 για λόγους που ακόμα δεν θα αναφερθούν. (Έτσι κι αλλιώς χρειαζόμαστε 300+)…”


Στη συνέχεια δημοσιεύσαμε ένα πρόγραμμα που το εντάξαμε στις πολιτιστικές δράσεις …. το πρόγραμμα λέγεται: “ Η ιστορία μέσα από τα μάτια των παιδιών“. Εκεί δημοσιεύτηκαν και κάποια δείγματα από τη δουλειά των μαθητών μας.








Αυτά τα δείγματα λοιπόν, ολοκληρώθηκαν. Έγιναν πλήρεις σειρές ιστορίας της Γ, της Δ, της Ε, της Στ τάξης (τα 300+ που λέγαμε!) … Απευθυνθήκαμε σε μαραγκό για να προμηθευτούμε ξύλινα εξώφυλλα, σε βιομηχανικά είδη για να βρούμε ένα τρόπο να ανοιγοκλείνουν τα εξώφυλλα… και ξεκίνησε η τελική φάση του project. Θα τα κάναμε βιβλία δεμένα στο χέρι!!! Έτσι θα αποκτούσαν τα πανιά “ιστορική σημασία”, για τους εξής λόγους.
  • Αναφέρονται στην “Ιστορία“.
  • Για να γίνουν προηγήθηκε ολόκληρη ιστορία που δεν είχε άμεση σχέση με την “Ιστορία”.
  • Αποτελούν ένα κομμάτι της δημιουργικής ιστορίας του σχολείου.
  • Για ένα σχολείο όπου οκτώ τμήματά του ή περίπου 160 μαθητές ασχολούνται με μια κοινή δραστηριότητα (στην ευέλικτη ζώνη) επί 8 μήνες, είναι ιστορικό γεγονός για την μικροκοινωνία του.
Έτσι λοιπόν σας παρουσιάζουμε τα έργα των μαθητών μας, ή των παιδιών σας ή και τα δύο
Η οδηγία που δόθηκε στους μαθητές ήταν η εξής:

Ζωγραφίστε αυτό που νιώθετε, αυτό που βλέπετε με την ψυχή σας, όταν ασχολείστε με κάποια ενότητα. Δεν θέλουμε μια διαφορετική απεικόνιση της εικόνας του βιβλίου. Θέλουμε αυτό που σας προκαλεί το κείμενο. Συναίσθημα, χρώμα, διάθεση, ό,τι εσείς νιώθετε, ό,τι σας προκαλεί η ανάγνωση του κειμένου.


Ξέρουμε πως είναι δύσκολο να διαχειριστεί κανείς την ελευθερία που του δίνεται, ιδίως όταν είναι μικρός σε ηλικία, γι αυτό και όταν “ερχόταν” απεικόνιση σαν αυτή που ΔΕΝ στοχεύαμε, δεν το σχολιάζαμε . Στο κάτω κάτω ο παιδαγωγικός ρόλος μας δεν είναι να υποχρεώνουμε, αλλά να απελευθερώνουμε.

Ακολουθούν δείγματα των τάξεων. Πλήρης παρουσίαση γίνεται μόνο στη Στ για τους εξής λόγους:
  • Αυτοί οι μαθητές τελείωσαν το Δημοτικό Σχολείο.
  • Δούλεψαν πάνω στα πιο “δύσκολα” ποιοτικά πανιά (πολλά “ξέφτια”).
  • Από εκεί (Στ) ξεκίνησε η “ιστορία” της Απεικόνισης της Ιστορίας.
  • Είναι πάρα πολλές (340) οι φωτογραφίες που πρέπει να αναρτηθούν.

ΣΤ

και η διαδικασία βιβλιοδεσίας….